Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι η βρώμη είναι πολύ καλή για τον οργανισμό και έχει αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες τροφές, ειδικά για όσους προσέχουν την δίαιτα τους, είτε για έλεγχο βάρους, είτε για άλλα θέματα (πρόσληψη φυτικών ινών, έλεγχος χοληστερόλης κα). Το μεγάλο της μειονέκτημα και εκεί που όλοι “στραβώνουν”, είναι η γεύση της 😦 Όσες συνταγές και να δοκιμάσετε, ότι και να προσθέσετε, ειλικρινά δεν πρόκειται να αλλάξει την γεύση της και την υφή της. Αν σας αρέσει, καλώς, αν όχι όμως… δεν υπάρχει άλλη λύση από το να πιέσετε τον εαυτό σας να την συμπεριλάβει στο διαιτολόγιο του.

Δεν είμαι διατροφολόγος, οπότε θα τα πω απλά. Η βρώμη περιέχει πρωτεΐνες σε μεγαλύτερη ποσότητα, από ότι το απλό (όχι μαύρο) ρύζι. Παρέχει αρκετή ενέργεια στον οργανισμό και το κυριότερο, δίνει στον οργανισμό ένα αίσθημα κορεσμού, που κρατά για αρκετές ώρες. Αν θα φάτε μία μερίδα quaker, για τις επόμενες 4-6 ώρες δεν θα αισθανθείτε καθόλου πείνα. Επίσης, μπορείτε να φάτε βρώμη με πάρα πολλούς τρόπους, από σκέτη με λίγο νερό, μέχρι να την προσθέσετε σε μπιφτέκια, μπισκότα, ψωμί. Μπορείτε να προσθέσετε φρούτα, ξυρούς καρπούς, γάλα, γιαούρτι, ζάχαρη, σοκολάτα ή ότι άλλο θέλετε… όλα “πάνε”. Τρώγετε σαν πρωινό, αλλά και σαν απογευματινό σνακ. Τέλος σε σχέση με άλλα τρόφιμα, είναι αρκετά ελαφριά, σε βάρος (ε; )…

Όλα τα παραπάνω, μας οδηγούν στο να συμπεράνουμε πως η βρώμη, είναι μια πολύ καλή τροφή για το σακίδιο μας, είτε αθλούμαστε, είτε κάνουμε εξορμήσεις στην Φύση, αλλά ακόμα και για κολατσιό στην δουλειά. Αφήστε στην άκρη την τυρόπιτα, μπουγάτσα, ζαμπονόπιτα και φάτε μία μερίδα βρώμης, θα δείτε ότι δεν θα πεινάσετε και θα νιώσετε το στομάχι σας πιο ελαφρύ. Σας το λέει ένας τύπος, που μέχρι πριν λίγο καιρό, το πρωινό/κολατσιό του, ήταν καφές/τυρόπιτα. Σίγουρα δεν είναι τόσο γευστική, αλλά όταν φτάνεις σε μία άλφα ηλικία και τα προβλήματα υγείας, αρχίζουν να σου χτυπάνε την πόρτα, τότε αναθεωρείς ορισμένα πράγματα. Η πιο απλή συνταγή που χρησιμοποιώ και προτιμώ για λόγους ευκολίας και οικονομίας, είναι 4 κουταλιές σούπας βρώμη και δύο πρέζες κανέλα. Τρώω την βρώμη, με κρύο νερό, καθώς το γάλα που πίνουμε σήμερα, μόνο γάλα δεν το λες και αν έχω χρόνο την τρώω με ζεστό νερό και ρίχνω ένα κομμάτι σοκολάτας, το οποίο λιώνει και αναμειγνύεται με την βρώμη. Με ζεστό νερό ή σιγανό βράσιμο, γίνεται το porridge, που σίγουρα θα έχετε ακούσει και το λατρεύουν (; ) οι ξένοι.

Ειδικά για όσους ασχολούνται με “επιβίωση”, η βρώμη έχει μεγάλο χρόνο ζωής και με κατάλληλο τρόπο αποθήκευσης, μπορεί να συντηρηθεί για χρόνια. Δεν κοστίζει πολύ ακριβά και όπως προανέφερα, ζυγίζει λιγότερο. Έτσι, είναι ένας οικονομικός τρόπος για αποθήκευση τροφής, που προσφέρει πολύ ενέργεια και εναλλακτικούς τρόπους χρήσεις/μαγειρέματος.

 

Advertisements