Τα λάθη που κάνουν συνήθως οι περισσότεροι, όταν πάνε για ορεινή πεζοπορία, δυστυχώς, δεν γίνονται μόνο κατά την πορεία, αλλά πριν ακόμα αυτή ξεκινήσει. Ας δούμε μερικά, συνοπτικά, τα οποία είμαι σίγουρος πως θα τα αναγνωρίσετε είτε επειδή τα έχετε κάνει εσείς, είτε επειδή τα έχει κάνει κάποιος άλλος που ήρθε μαζί σας.

  • Εξοπλισμός: Δεν χρειάζεται ακριβώς εξοπλισμός για να κάνετε ορεινή πεζοπορία. Δεν είναι ανάγκη να αγοράσετε πανάκριβα παπούτσια, ρούχα, σακίδια, μπατόν κτλ. Πρέπει όμως να είναι τα σωστά!!! Να σας εφαρμόζουν σωστά, ειδικά τα υποδήματα, να είστε ντυμένος κατάλληλα για την εποχή και να είναι σε καλή κατάσταση. Δεν θέλετε να μάθετε πως είναι να περπατάς σε ορεινό μονοπάτι με ξεκολλημένη σόλα… 😛 αλλά ούτε να πάθετε κάποιο διάστρεμμα.
  • Εξοπλισμός… ναι πάλι… Δεν είναι ανάγκη να πάρετε ένα σωρό πράγματα. Είναι ανάγκη όμως να έχετε τα απαραίτητα. Το tablet και το κινητό τελευταίας τεχνολογίας, που η μπαταρία του δεν κρατά πάνω από 24 ώρες, είναι λάθος εξοπλισμός. Το να έχετε μαζί σας, ταπεράκια με φαγητό, αλλά όχι φαρμακείο, παραπάνω νερό κτλ… είναι μεγάλο λάθος. Χάρτης απαραίτητος, αχρείαστος να είναι. Αδιάβροχο επίσης, χειμώνα καλοκαίρι, ποτέ δεν ξέρεις αν θα σε πιάσει κάποια μπόρα. Στις ιστοσελίδες, διάφορων συλλόγων, υπάρχουν λίστες με τα απαραίτητα. Διαβάστε τα και πάρτε τα μαζί σας!
  • Ενημέρωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσετε, να έχετε μία πληροφόρηση για το μονοπάτι πχ βαθμός δυσκολίας. Ειδικά οι αρχάριοι, νομίζουν πως η ορεινή πεζοπορία, είναι βόλτα σε ίσιο χωματόδρομο και όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με κάποια γκρεμίλα, ή από την ανηφόρα “σκάνε”, εκεί δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Επίσης, ενημερώστε τους δικούς σας, για το που πάτε και περίπου πόσες ώρες θα λείπεται. Αν κάτι πάει στραβά και δεν μπορέσετε εσείς οι ίδιοι να καλέσετε για βοήθεια, τουλάχιστον θα είναι ενήμερος κάποιος, ώστε να καλέσει αυτός για βοήθεια. Εννοείτε… μην πείτε επακριβώς πόσες ώρες είναι η διαδρομή, αφήστε κάποιο περιθώριο πχ του στυλ “αν δεν έχω γυρίσει μέχρι της 5-6μμ, πάρε με τηλέφωνο”. Μην δημιουργηθεί άδικα πανικός 🙂
  • Υγεία. Αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, έστω και προσωρινό πχ γρίπη ή πόνο σε γόνατο κτλ μην το ρισκάρετε να πάτε στην πεζοπορία. Το πιο πιθανό είναι να κάνετε τα πράγματα χειρότερα και να δημιουργήσετε πρόβλημα και στην ομάδα.
  • Γνώσεις. Το ότι κάποιος σας κάλεσα να πάτε για μία βόλτα στο βουνό, δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να ξέρετε τίποτα. Διαβάστε κάποιες ιστοσελίδες, κάποιο εγχειρίδιο, ενημερωθείτε σωστά και να είστε σίγουροι πως θα νιώσετε πιο άνετοι και εσείς οι ίδιοι, στο βουνό.
  • Ενυδάτωση. Ίσως το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν ακόμα και έμπειροι πεζοπόροι, είναι πως όταν ξεκινούν την πορεία, ήδη δεν έχουν καταναλώσει νερό για τουλάχιστον 2-4 ώρες πριν. Αποτέλεσμα είναι, ξεκινώντας την πορεία με ενέργεια και δυναμική, να αρχίσουν να αισθάνονται ήδη τα πρώτα συμπτώματα πχ στεγνό στόμα/χείλια, πονοκέφαλος κτλ, χαλώντας έτσι την διάθεση. Επίσης, καταναλώνουν πιο γρήγορα το νερό που μεταφέρουν και μέχρι να τελειώσει η πορεία, ίσως να έχουν ξεμείνει τελείως. Πριν ξεκινήσετε, πριν αφήσετε το αυτοκίνητο σας και τραβήξετε προς τα πάνω, έχετε ένα μπουκάλι με νερό μέσα στο αμάξι. Πιείτε λίγη ώρα πριν ξεκινήσετε και αφήστε λίγο να υπάρχει, μην τυχόν χρειαστεί στην επιστροφή σας.
  • Ζέσταμα. Πριν ξεκινήσετε, κάντε ένα μικρό ζέσταμα. Λίγο επιτόπιο τρέξιμο, χαλαρές διατάσεις, να θερμάνετε τους μυς σας και να αποφύγετε θλάσεις και τραβήγματα.

Advertisements