Στην αυτάρκεια και στην Φύση, τίποτα δεν είναι περιττό και δεν πάει άχρηστο. Έτσι λοιπόν τα τσόφλια από τα αυγά, μπορούν να γίνουν ένα υγιεινό σήμπληρωμα διατροφής, που μας παρέχει άφθονη ποσότητα ασβεστίου. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε εμείς οι ίδιοι, να το δώσουμε στα ζώα μας ή και στα φυτά μας.

Συλλέγουμε τα τσόφλια, τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα και τα βράζουμε καλά. Αφού βράσει το νερό, τα αφήνουμε για περίπου 10 λεπτά, μέχρι να κάτσει ο αφρός. Με την διαδικασία αυτή, σκωτόνουμε όλα τα μικρόβια που υπάρχουν. Αποσύρουμε από την φωτιά, σουρώνουμε και αφήνουμε να κρυώσουν τα τσόφλια. Αφαιρούμε ότι ασπράδι έχει μείνει στο αυγό και βάζουμε όλα τα τσόφλια σε ενα ταψί.

Τοποθετούμε το ταψί στο φούρνο, περίπου για 10 λέπτα στους 150 βαθμούς. Θέλουμε τα τσόφλια να στεγνώσουν καλά από το νερό και να φύγει όλη η υγρασία από μέσα τους. Αν τα πιάνεται με το χέρι και σπάνε εύκολα (είναι εύθραυστα), τότε είναι έτοιμα. Τώρα πρέπει να κάνουμε τα τσόφλια σκόνη. Η ιδανική περίπτωση είναι να έχουμε ένα μύλο του καφέ, αλλά με ότι μπορεί και διαθέτει ο καθένας. Βάλτε τα στο μίξερ, βάλτε τα στο γουδί, κάντε τα με πανί και μπουκάλι… όπως μπορείτε. Σκοπός είναι να κάνουμε τα τσόφλια σκόνη/πούδρα. Μόλις το κάνουμε αυτό, είμαστε έτοιμοι. Η σκόνη/πούδρα αυτή είναι το ασβέστιο που θέλουμε. Μπορούμε να το πάρουμε ως έχει με ένα κουταλάκι ή να το βάλουμε σε κάψουλες για πιο εύκολη κατάποση. Αν το προορίζετε για τα φυτά/ζώα, αφήστε το όπως είναι και ρίχτε τους με κουταλάκι στην τροφή ή στο γλαστράκι τους.

Αν το φτιάχνετε για τον εαυτό σας, δώστε μεγάλη προσοχή στην δοσολογία. Περισσότερο δεν σημαίνει και καλύτερα. Για το λόγο αυτό δεν αναγράφω δοσολογία, καθώς εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του καθένα και τις ανάγκες του οργανισμού του.

Ένα τσόφλι μεσαίου αυγού σε μέγεθος, θα μας δώσει περίπου μια κουταλιά του γλυκού σκόνη, η οποία περιέχει περίπου 750-800 mgs ασβέστιο, καθώς και άλλα συστατικά, όπως μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, κα.

Advertisements