Το quiz της ημέρας :

” Αν έπρεπε να επιλέξετε 5 αντικείμενα για να επιβιώσετε, ποιά θα ήταν ; “

Προσωπικά πιστεύω οτι το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι το μυαλό. Χωρίς αυτό, ακόμα κι αν έχετε τον ακριβότερο και τελειότερο εξοπλισμό είστε με μαθηματική ακρίβεια χαμένοι. Η ικανότητα του ορθολογιστικού υπολογισμού μίας κατάστασης, η ήρεμη σκέψη, ο μηχανισμός ανάκλησης όλων των γνωστικών βάσεων που αφορούν όσα γνωρίζετε πάνω στην επιβίωση, το “ξεδίπλωμα” δεξιοτήτων που κατέχετε …. όλα αυτά τα χρήσιμα που χρειάζεστε, προέρχονται από το μυαλό.

Είναι ζωτικής σημασίας η εκπαίδευση του μυαλού σε θέματα επιβίωσης καθώς η ζωή που ζούσαμε μέχρι πρότινος, μας είχε δώσει μια γλυκιά και τόσο λανθασμένη εντύπωση οτι τα πάντα μπορούμε να τα βρούμε έτοιμα. Με τον όρο εκπαίδευση του μυαλού βέβαια, συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος του στρες σε καταστάσεις υπό πίεση και η λειτουργία του με αμιγώς στρατηγικά και τακτικά κριτήρια.

Μακράν το καλύτερο ,τόσο σε αστικό όσο σε μη αστικό περιβάλλον, εργαλείο είναι το μαχαίρι. Ποιό μαχαίρι όμως ;

Μπορεί να σας φανεί γελοίο, αλλά είναι αυτό που ήδη έχετε πάνω σας τη στιγμή που απειλήστε.

Το σίγουρο είναι οτι βρισκόμενος 20 Km μακρυά από το σπίτι μου μετά από μία καταστροφή, ο αναδιπλούμενος σουγιάς που βρίσκεται την δεδομένη στιγμή στην τσέπη μου “νικάει” για πλάκα το ακριβό μαχαίρι των 100 Euro που βρίσκεται στο κομοδίνο του υπνοδωματίου μου.

Αυτό που πραγματικά μετράει για εμένα είναι πάντα να κουβαλάω έναν αξιόπιστο σουγιά μαζί μου. Δεν παίζει ρόλο η μάρκα . Αυτό που κάνω εδώ και καιρό, είναι να αγοράζω ένα σουγιά ή μαχαίρι και να το φτάνω στα άκρα. Αν δεν μου διαλύσει, τότε αγοράζω άλλα δύο. Εγώ για παράδειγμα έχω βολευτεί με ένα CRKT M16-03Z.

Εκτός από σουγιά, πάντα κουβαλάω μαζί μου ένα πολυεργαλείο. Τα πολυεργαλεία δεν κάνουν την ίδια δουλειά που κάνουν τα εργαλεία ενός εργαλειοφόρου, αλλά τουλάχιστον κάνουν πολλά και σαφώς καλύτερα απ’ ό,τι θα έκαναν σκέτα τα δυό μου χέρια.

Τέταρτο αντικείμενο είναι ο φακός. Κουβαλάω πάντα έναν φακό 3 ρόλων: Φωτισμός, SOS σινιάλο, αυτοάμυνα (κάτι σαν αυτό: http://www.amazon.com/Nebo-Redline-Tactical-Flashlight-5581/dp/B0049M8I22/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1328305088&sr=8-1)

Πέμπτο είναι το σκοινί. Έχω πάντα αρτάνη 550 σε διάφορες μορφές (κορδόνια παπουτσιών, μπρασελέ χεριού και μία μικρή καλουμπίτσα μέσα στην μπανάνα που φοράω στη μέση).

Και τώρα πάμε στα σημαντικά.

Δεν υπάρχει “Σωστή” και “Λάθος” λίστα.

Το δικό σας ΤΟΡ 5 θα πρέπει να εξαρτάται από τις ικανότητες και γνώσεις που έχετε, την περιοχή που μένετε καθώς και από τη σωματική κατάστασή σας (για παράδειγμα στο δικό μου ΤΟΠ 5 δεν περιέλαβα μέσα αφής φωτιάς καθώς γνωρίζω πώς να ανάψω μία φωτιά από το μηδέν).

Αν για παράδειγμα φοράτε γυαλιά οράσεως, στο δικό σας ΤΟΡ 5 πρέπει οπωσδήποτε να είναι ένα εφεδρικό ζευγάρι γυαλιών ή αν είστε καρδιοπαθείς τα απαραίτητα φάρμακα σε κάποιο σφραγισμένο κουτάκι.

Σε γενικές γραμμές δηλαδή, πρέπει να αξιολογήσετε τις δεξιότητες που ήδη κατέχετε και τις ανάγκες ή αδυναμίες που υπάρχουν για να φτιάξετε τη δική σας λίστα με τα, όσο το δυνατόν λιγότερα, αντικείμενα που πρόκειται να σας βοηθήσουν.

Σας εύχομαι να ανανεώνετε συνεχώς τη λίστα σας, αντικαθιστώντας ένα αντικείμενο με μία νεοαποκτηθείσα δεξιότητα.

Αλήθεια, ποιό είναι το δικό σας ΤΟΡ 5 ; 

Χώρος συζήτησης στο Forum

