Αν έχετε παιδιά σε μικρή ηλικία που μόλις άρχισαν ή στο άμεσο μέλλον θα αρχίσουν να τρώνε αλεσμένες τροφές, πιθανόν να θέλετε να αποθηκεύσετε τρόφιμα ειδικά για αυτά. Διαλέξτε οτι λαχανικό θέλετε και νομίζετε οτι αρέσει στο παιδί σας. Καρότα, πατάτα, κολοκυθάκι κτλ.

Καθαρίστε τα καλά και βγάλτε τυχόν χαλασμένα κομμάτια.

Κόψτε τα σε μικρά κομμάτια. Θα τα βράσουμε ελαφρώς για να γίνουν λίγο πιο μαλακά. Αν το λαχανικό που θα ετοιμάσετε είναι πιο μαλακό από ότι τα καρότα, μην τα βράσετε, αφού έτσι θα χαθούν κάποιες από τις βιταμίνες τους. Τα καρότα τα ψιλοβράζουμε να μαλακώσουν, για να τα αλέσουμε αργότερα πιο εύκολα.

Δεν χρειάζεται να τα μαγειρέψετε πλήρως, αρκεί να μαλακώσουν, ώστε να μπορέσουμε να τα αλέσουμε πιο εύκολα, στο μίξερ.

Θα χρειαστεί να έχουμε ένα αποξυραντή τροφίμων. Βγάζουμε το δισκάκι του και τοποθετούμε την ειδική μεμβράνη που χρησιμοποιείτε για αλεσμένες/ρευστές τροφές.

Ρίξτε τα αλεσμένα λαχανικά στον δίσκο.

Τα αποξηραίνουμε πλήρως. Θα γίνουν σαν “πλαστικό” και θα σπάνε στο χέρι.

Σπάστε τα αποξηραμένα κομμάτια σε μικρότερα, ώστε να τα ρίξουμε στο μίξερ, για να τα κάνουμε σκόνη.

 

 

Η παιδική τροφή είναι έτοιμη. Αποθηκεύστε την σε βαζάκια καλά κλεισμένα ή σε σακούλες με κενό αέρος. Η τροφή θα κρατήσει όπως τα κανονικά αποξηραμένα τρόφιμα.

 

Με την αποξήρανση, το μέγεθος των λαχανικών μειώνετε πολύ, καθώς αυτά περιέχουν πολύ νερό. Γι’αυτό όταν είναι να ετοιμάσετε την τροφή για να την φάει το παιδί προσέξτε την ποσότητα που θα βάλετε.

Για να επανέλθει, ρίξτε μια μικρή ποσότητα από την “σκόνη” και προσθέστε λίγο νερό. Αφήστε το για μερικά λεπτά και θα γίνει σαν μια κανονική κρέμα για παιδιά.

Αν είναι πιο ρευστή από ότι θέλετε, προσθέστε από την “σκόνη”, αν είναι πηχτή, ρίξτε λίγο νερό. Μπορείτε να αναμίξετε και διαφορετικά λαχανικά.

Συμβουλή:

Αν τα “σκασμένα” σας… εεε συγνώμη… αξιολάτρευτα ήθελα να πω… πιο μεγάλα παιδιά σας, δεν τρώνε λαχανικά, την ώρα που μαγειρεύεται προσθέστε στο φαγητό λίγο από αυτά τα αποξηραμένα/πουδραρισμένα λαχανικά. Δεν θα καταλάβουν τίποτα και έτσι θα πάρουν τις βιταμίνες που τους είναι απαραίτητες. 😉

Πηγή: http://foodstorageandsurvival.com

Advertisements