Αν ψάχνετε να βρείτε τι είδους energy bars, να βάλετε στο σακίδιο επιβίωσης σας, μην ψάχνετε για γνωστές μάρκες. Το παραδοσιακό παστέλι είναι το καλύτερο. Αν θέλετε μπορείτε να το εμπλουτίσετε και με άλλους ξυρούς καρπούς. Επίσης κρατάει για αρκετό καιρό και το κυριότερο, είναι φτιαγμένο από 100% φυσικά υλικά. Μάλιστα μπορείτε να το φτιάξετε και οι ίδιοι, αφου η συνταγή είναι απλή. Αν μάλιστα έχετε και ένα μηχάνημα για συσκευασία σε κενό αέρος, τότε το παστέλι σας, θα κρατήσει για πολύ καιρό.

Παρακάτω μερικές πληροφορίες σχετικα με το παστέλι, που βρήκα στο internet. Πηγη: http://www.morena-grevena.gr/html/_daooaee.html

Το παστέλι σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα τύπου snack με παρόμοια ενεργειακή (θερμική) αξία, όπως σοκολάτες, ντόνατς, γεμιστά μπισκότα, προσφέρει εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά. Περιέχει μεγάλο ποσοστό πρωτεϊνών και διαιτητικών ινών από τα άλλα snack και παρόλο ότι περιέχει υψηλό ποσοστό λιπιδίων, η χοληστερόλη απουσιάζει και τα κορεσμένα λιπαρά οξέα είναι χαμηλά, ενώ προέχουν τα μονοκόρεστα και τα πολυακόρεστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα επικρατούν το λινελαϊκό και το λινολινικό, τα οποία είναι απαραίτητα λιπαρά οξέα που ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει, αλλά τα προμηθεύεται από τα λιπίδια του φυτικού βασιλείου.

Η κατανάλωση παστελιού από διαβητικά άτομα προκαλεί μικρότερη υπογλυκαιμία από αυτή που προκαλεί η κατανάλωση ψωμιού. Αυτό αποδίδεται στη σύνθεση του παστελιού, το οποίο έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε λιπίδια και φυτικές ίνες παρόλο που έχει το ίδιο ποσοστό υδατανθράκων με το ψωμί. Συνεπώς ένα διαβητικό άτομο θα μπορούσε να καταναλώσει παστέλι, με την προϋπόθεση ότι θα λάβει υπόψη του τη θερμική αξία και περιεκτικότητά του σε λιπίδια. Παρόμοια αποτελέσματα έδειξε και ο χαλβάς (βασισμένος σε σουσάμι).

Οι υψηλές τιμές των μετάλλων και αμετάλλων, διαιτητικών ινών και ενεργειακής (θερμιδικής) αξίας σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές κορεσμένων λιπαρών οξέων, χοληστερόλης και νατρίου δείχνουν ότι το παστέλι είναι ένα θρεπτικό και υγιεινό snack, του οποίου τα χαρακτηριστικά δεν είναι πολύ γνωστά στο καταναλωτικό κοινό, με αποτέλεσμα η κατανάλωσή του να μην έχει τη θέση που θα του άξιζε.Το παστέλι υπάρχει στο ελληνικό διαιτολόγιο εδώ και χιλιάδες χρόνια. Στα χρόνια του Χριστιανισμού απετέλεσε βασικό γλύκισμα των περιόδων της νηστείας και όχι μόνο. Γενικά ήταν τροφή προσιτή σε όλο το λαό, γιατί στη χώρα μας τα δύο βασικά συστατικά του (σουσάμι – μέλι) καλλιεργούνται και συλλέγονται εύκολα και είναι αντικείμενο εργασίας μεγάλης μερίδας του αγροτικού πληθυσμού.

Και εδώ μια απλή συνταγή… Πηγη: http://syntages.matia.gr

Υλικά

  • 500γρ. σουσάμι ακατέργαστο (το κίτρινο όχι το άσπρο)
  • 500γρ. μέλι
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
  • Ελαιόλαδο (για να αλείψουμε το λαδόχαρτο)
  • Λίγα αμύγδαλα (προαιρετικά)

Εκτέλεση

Σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι, για πέντε το πολύ λεπτά, καβουρδίζουμε το σουσάμι ανακατεύοντας συνέχεια γιατί καίγεται γρήγορα. Εάν έχουμε ρίχνουμε και λίγα αμύγδαλα. Εν συνεχεία ρίχνουμε το μέλι ανακατεύοντας συνέχεια. Όταν αρχίζει να βράζει, έχουμε δίπλα μας ένα ποτήρι νερό: για να δούμε εάν το μείγμα μας είναι έτοιμο ρίχνουμε μισή κουταλίτσα του γλυκού μείγμα μέσα στο ποτήρι με το νερό και εάν δεν διαλυθεί το βγάζουμε από την φωτιά, εάν διαλυθεί το βράζουμε λίγο ακόμη. Χωρίς να έχω χρονομετρήσει, σε 10 λεπτά σχεδόν είναι έτοιμο.

Εν συνεχεία, σε ένα ταψί κουζίνας απλώνουμε την λαδόκολλα και την αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο. Απλώνουμε επάνω το μείγμα μας και το απλώνουμε με ένα λαδωμένο κουτάλι. Όσο είναι ακόμη ζεστό, το κόβουμε σε κομμάτια της αρεσκείας μας μεγάλα ή μικρές μπουκίτσες. Σε πέντε δέκα λεπτά το μείγμα γίνεται χλιαρό. Τότε με μια σπάτουλα το βγάζουμε από την λαδόκολλα και τοποθετούμε τα κομμάτια -όχι το ένα πάνω στο άλλο θα κολλήσουν- σε μια πιατέλα. Είναι πολύ νόστιμα και πλούσια σε ασβέστιο, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.

Συνταγή για παστέλι απο το Πελίτη

Advertisements